BMW Seria 4 Cabrio readuce în prim plan acoperișul din pânză, după cum anunțam într-un articol anterior. BMW a publicat miercuri primele informații și fotografii oficiale ale cabrioletului său de clasă medie.
Știm încă de la începutul acestei luni că BMW Seria 4 Cabriolet va renunța la acoperișul de tip hardtop în favoarea unui softtop din pânză. Atunci, această informație a devenit cunoscută după ce BMW a aplicat pentru un patent la autoritatea chineză pentru proprietate intelectuală – CNIPA. Cabrioletul Seriei 4 este astfel a patra formă de caroserie a actualei generații G20/G22 a modelului de clasă medie bavarez. Pentru ca gama să fie completă, BMW mai are de arătat un coupé în patru portiere, care se va comercializa sub denumirea de Seria 4 Gran Coupé.
Față de generația anterioară, noul model a crescut ușor în dimensiuni, fiind cu 128 mm mai lung (are acum 4.768 mm) și cu 27 mm mai lat (1.852 mm). În același timp, ampatamentul a fost majorat cu 41 mm, pentru un total de 2.851 mm. Proporțiile sportive sunt scoase în evidență și de ecartament, care a crescut cu 28 mm pe puntea față și cu 18 mm pe puntea spate.
În față, Seria 4 Cabrio preia designul Seriei 4 Coupé, cu noua grilă care domină pe verticală partea frontală. Spatele este distinct, iar coborârea acoperișului din pânză dezvăluie poziția retrasă a scaunelor, tipică unui cabriolet BMW. Acoperișul în sine este compus din mai multe secțiuni, ca în cazul unui hardtop, dar fără a avea dezavantajele acestuia -greutatea mare fiind cel mai deranjant. Față de un softtop obișnuit, noul acoperiș oferă avantaje în privința izolării fonice și termice.
Noul acoperiș, care este cu 40% mai ușor decât hardtopul modelului anterior, poate fi rabatat în 18 secunde la o apăsare pe buton. Acest lucru se poate face și din mers, la viteze de până la 50 km/h. Acoperișul pliat ocupă un loc în portbagaj, care reduce spațiul destinat bagajelor de la 385 de litri la 300 de litri.
BMW Seria 4 Cabrio va dispune de șase versiuni de motorizare cu patru și șase cilindri – trei pe benzină și trei diesel. La baza gamei vor fi versiunile BMW 420i și 420d, cu 184 CP și, respectiv, 190 CP. O treaptă mai sus se situează 430i, cu 258 CP obținuți din același motor cu patru cilindri de 2,0 litri. Ceva mai târziu, la fel ca și în cazul Seriei 4 Coupé, gama va fi completată de două unități diesel cu șase cilindri în linie, pentru 430d și 440d, ale căror specificații nu au fost comunicate. Vârful de gamă este versiunea M440i xDrive, care dispune de 374 CP livrați dintr-o unitate de 3,0 litri cu șase cilindri în linie.